promeneramera

Direktlänk till inlägg 2 april 2017

Lunginflammation igen

Av Eila Andersson - 2 april 2017 06:56

Ja, så var det dags igen. För lunginflammation. Fick rossel i lungorna för snart en vecka sedan. Hade ju tänkt att det skulle gå om av sig själv. Men icke. Fick mer huvudvärk i går, och allt började funger i "slow motion". Pulsen steg. MIna typiska symtom på lunginflammation. Så fick lov att påbörja en antibiotikakur. 


Jag får ju inte lunginflammation efter förkylning, jag brukar inte vara förkyld. Jag har ju min ärftliga lungsjukdom, som gör att jag lättare får lunginflammation. Jag får det om jag fuskar med min diet. Jag vet ju inte säkert vad det är jag reagerar på, men blir sjuk om jag äter stärkelserika bakverk.


För en vecka sedan var jag på besök hos en väninna. Jag hade ätit innan jag åkte, så tänkte inte på att ta med någonting att äta. Där blev jag hungrig, åt naturligt glutenfri surbröd. Gjort bl.a på majsmjöl, rismjöl och jäst. Och ett par dagar efteråt hade jag ont i halsen, och rossel i lungorna. Så var det förra gången också, för ett halvt år sedan. Det händer så snabbt att jag glömmer, att jag inte ska äta sånt som jag inte tål. 


Så nu blir det några dagars vila, och antibiotika. Jag får hoppas att jag inte behöver ta det i dropp, intravenöst. Att det ska räcka med tabletter. Så kan det gå....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eila Andersson - 15 juni 2018 08:51

Sömnproblem. Det är ju vanligt. Vi stressar. Vi sover för lite, har inte tid. Vi sover dåligt. Är deprimerade. Men det är ju helt normalt. Vanligt. Det är bara att lära sig sova. Lära sig avslappning. Eller ta sömnmedicin. Eller?   Förstås finns ...

Av Eila Andersson - 13 juni 2018 07:57

Det är ju inte riktigt dagens melodi att vara köttätare. Det rekommenderas att man minskar på köttätande, och äter proteiner från växtriket istället. Jag skulle gärna vara vegetarian, eller fruitarian, om jag kunde.    Förra hösten testade jag på...

Av Eila Andersson - 12 november 2017 06:13

Mat. Igen. Jo, maten är grunden till allt. Det är det vi kan, och ska, bygga vår hälsa på. Vi får tänka, vi ska tänka. På hur vi lever. Vad vi gör, vad vi äter. Och inte äter.   Vaccineringar på tapeten igen. Hela tiden. HP-vaccin mot livmoderhal...

Av Eila Andersson - 7 oktober 2017 07:24

Tänk om vi skulle i matbutikens kyldisk hitta olika mjölkprodukter gjorda på människomjölk. Smaksatt, sockrat, laktosfritt, helmjölk, fettfritt. Yogurt, fil, grädde, glass… olika smaker och sorter att välja mellan. Smaskens! Blir du sugen?  ...

Av Eila Andersson - 22 augusti 2017 06:22

Min man tittar på mig med en konstig blick, han brukar göra det ibland. Jag har igen kläckt en idé. Det händer nu som då. De flesta är helt ogenomförbara och produkten av min idérikedom. Jag har nog småningom lärt mig att inte låta alla mina idéer ko...

Ovido - Quiz & Flashcards