promeneramera

Direktlänk till inlägg 30 mars 2017

Jag har det så bra!

Av Eila Andersson - 30 mars 2017 05:41


JAG HAR DET SÅ BRA


Vaknade för tidigt i morse. Bilar som körde förbi. En efter en, liksom envist, för att väcka mig. Jag gav opp, steg opp. Trappade ner till första våningen och köket. Lite trög i tanken, rörelserna. Trött. Skulle ha velat sova ännu. Blev bara sex timmars sömn. Känner mig lite besviken. För att det inte blev som jag tänkt. För att det inte blev perfekt. Att jag inte är helt utvilad och pigg som jag kunde vara.


Men. Jag tar det lugnt. Kokar en kopp te. Sätter mig. Funderar. Tittar ut. Himlen rodnar. Solen stiger opp. Det är stilla. Ser lite frostigt ut. Snön har smält. Snart är det vår.


Jag ger mig tid att vakna. Sitter. Lyssnar. Tittar. Tänker. Jag har mina drömmar. Framtidsdrömmar. Eviga drömmar. Vad jag vill göra. Hur jag vill bo. Vart jag vill resa. Tankar kommer, tankar går.


Tillbaka. Till nuet. Jag har det bra. Här. Nu. Behöver ingenstans. Jag har ett liv. Ett bra liv. Ett hem. En plats. En familj. En nutid. En framtid. Möjligheter.


Tacksam. För det jag har. Det är så lätt nu. När jag har det bra.

Dimman har lättat. Nu ser jag. Nu hör jag. Nu känner jag. Nu lever jag. Tack!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eila Andersson - 15 juni 2018 08:51

Sömnproblem. Det är ju vanligt. Vi stressar. Vi sover för lite, har inte tid. Vi sover dåligt. Är deprimerade. Men det är ju helt normalt. Vanligt. Det är bara att lära sig sova. Lära sig avslappning. Eller ta sömnmedicin. Eller?   Förstås finns ...

Av Eila Andersson - 13 juni 2018 07:57

Det är ju inte riktigt dagens melodi att vara köttätare. Det rekommenderas att man minskar på köttätande, och äter proteiner från växtriket istället. Jag skulle gärna vara vegetarian, eller fruitarian, om jag kunde.    Förra hösten testade jag på...

Av Eila Andersson - 12 november 2017 06:13

Mat. Igen. Jo, maten är grunden till allt. Det är det vi kan, och ska, bygga vår hälsa på. Vi får tänka, vi ska tänka. På hur vi lever. Vad vi gör, vad vi äter. Och inte äter.   Vaccineringar på tapeten igen. Hela tiden. HP-vaccin mot livmoderhal...

Av Eila Andersson - 7 oktober 2017 07:24

Tänk om vi skulle i matbutikens kyldisk hitta olika mjölkprodukter gjorda på människomjölk. Smaksatt, sockrat, laktosfritt, helmjölk, fettfritt. Yogurt, fil, grädde, glass… olika smaker och sorter att välja mellan. Smaskens! Blir du sugen?  ...

Av Eila Andersson - 22 augusti 2017 06:22

Min man tittar på mig med en konstig blick, han brukar göra det ibland. Jag har igen kläckt en idé. Det händer nu som då. De flesta är helt ogenomförbara och produkten av min idérikedom. Jag har nog småningom lärt mig att inte låta alla mina idéer ko...

Ovido - Quiz & Flashcards