promeneramera

Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

Aamuhetki

Av Eila Andersson - 27 februari 2017 06:31

Kello on kuusi aamulla. Olen jo ollut valveilla tunnin. Mieheni nukkuu vielä. Tämä on semmoinen ajaton hetki, vain minä ja tuli. Takassa. Katson tulta. Siinä on elämää. Siinä on kuolemaa. Siinä on lohtua ja toivoa. Olen onnekas. Tässä voin vain istua lämmössä. Ei ole kiire mihinkään. Ei ole vaatimuksia. En tarvite taistella. Olla vain. Tässä voin parantua. Eheytyä. 


Elämä on tässä. Ja nyt. Elämä on monimutkaista. Siihen syntyy. Ja sitä on elettävä. Sitä on pärjättävä. Taisteltava. Ja lopuksi kuoltava. Voiko olla muuta? Elämä voi olla myös muuta. Se on kiehdottavaa, se on arvoitus. Siitä voi nauttia. Elämä on löydettävä. Mutta sinne voi olla pitkä matka. Monta mutkaa on ehkä käveltävä. Ylämäkeä, ja alamäkeä. Mutta se voi löytyä. Se hyvä elämä. Rauhallinen, iloisa, antoisa.


Jotkut sen löytvävät varhain elämässä. Toiset eivät koskaan. Olen löytänyt määränpään. Olen löytänyt elämän. Elän tässä ja nyt. Löytääkseen sen hyvän elämän, joutuu tekemään ehkä kipeitä, hankalia valintoja, päätöksiä. Jotta voisi mennä eteenpäin, täytyy jättää jotain taakseen. Luopua jostain. Ja ehkä paljosta. Joutuu miettimään, mikä on tärkeätä.


Minulle terveys on tärkeätä. Mielen terveys, ja kehon terveys. Uni, hyvä ravinto, liikunta, perhe ja ystävät. Nämä ovat minulle eläkevakuutus, terveysvakuutus. Kuuntelen kehoani. En tyydy olemaan sairas. Mietin mistä huono olo voisi johtua, etsin vastausta kunnes löydän sen. Matkani terveyteen on ollut pitkä, ja jatkuu yhä. 


Nyt näen tuloksia. Nyt elän sitä hyvää elämää. Nautin siitä. Tässä ja nyt. Olen iloinen. Lapsellinen. Haluan myös muiden löytävän ilon, ja sen hyvän elämän. Meidän on autetta toisiamme. Kuljettava yhdessä. Parempaan elämään. Tässä ja nyt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eila Andersson - 15 juni 2018 08:51

Sömnproblem. Det är ju vanligt. Vi stressar. Vi sover för lite, har inte tid. Vi sover dåligt. Är deprimerade. Men det är ju helt normalt. Vanligt. Det är bara att lära sig sova. Lära sig avslappning. Eller ta sömnmedicin. Eller?   Förstås finns ...

Av Eila Andersson - 13 juni 2018 07:57

Det är ju inte riktigt dagens melodi att vara köttätare. Det rekommenderas att man minskar på köttätande, och äter proteiner från växtriket istället. Jag skulle gärna vara vegetarian, eller fruitarian, om jag kunde.    Förra hösten testade jag på...

Av Eila Andersson - 12 november 2017 06:13

Mat. Igen. Jo, maten är grunden till allt. Det är det vi kan, och ska, bygga vår hälsa på. Vi får tänka, vi ska tänka. På hur vi lever. Vad vi gör, vad vi äter. Och inte äter.   Vaccineringar på tapeten igen. Hela tiden. HP-vaccin mot livmoderhal...

Av Eila Andersson - 7 oktober 2017 07:24

Tänk om vi skulle i matbutikens kyldisk hitta olika mjölkprodukter gjorda på människomjölk. Smaksatt, sockrat, laktosfritt, helmjölk, fettfritt. Yogurt, fil, grädde, glass… olika smaker och sorter att välja mellan. Smaskens! Blir du sugen?  ...

Av Eila Andersson - 22 augusti 2017 06:22

Min man tittar på mig med en konstig blick, han brukar göra det ibland. Jag har igen kläckt en idé. Det händer nu som då. De flesta är helt ogenomförbara och produkten av min idérikedom. Jag har nog småningom lärt mig att inte låta alla mina idéer ko...

Ovido - Quiz & Flashcards