promeneramera

Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Eila Andersson - 6 juni 2016 20:06

Nu har jag varit utan kaffe en vecka. Det har gått över förväntan. Jag är glad att jag tog beslutet och fullföljde det. Jag är mycket piggare nu, får inga trötta svackor. Jag har också gått upp lite i vikt, vilket är bra för mig. Vikten vill gå ner lite för mycket när man inte äter processad mat. Antagligen äter jag lite mer också, istället för att dricka kaffe. Och kanske kroppen är nöjdare och behöver mindre näring för att fungera. Visst är jag lite sugen på kaffe ibland. Men de positiva effekterna av att vara koffeinfri överväger. Så jag räknar med att fortsätta i samma bana.  


Olen nyt ollut juomatta kahvia viikon ajan. Kahvista luopuminen on sujunut odottettua paremmin. Olen nyt pirteämpi, enkä saa väsymyskohtauksia kuten aikaisemmin. Painoni on myös lähtenyt hiukan nousuun, joka on minulle hyväksi. Ruokavaliolla, johon ei sisälly prosessoitua ruokaa, paino tahtoo laskea...Ehkä syön myös enemmän, kun en juo kahvia. Luulen myös että keho ei tarvitse yhtä paljon ravintoa, kun sitä ei syötä haitallisilla aineksilla. Kyllä se kahvin tuoksu välillä houkuttelee, mutta muistan vielä kahvin huonot puolet, joten se kahvikuppi saa jäädä juomatta tulevaisuudessakin. 

Ovido - Quiz & Flashcards