promeneramera

Alla inlägg den 3 mars 2017

Av Eila Andersson - 3 mars 2017 10:20

Hej!

Det blev ju inte som jag hade tänkt. Med träningen för halvmaraton till sommaren. Det kom så mycket emellan. Mycket med skolan. Stressigt. Så jag har fått ligga lågt med träningen. Har inte ens hunnit ut på promenader regelbundet. Jag har konstaterat att det måste bara vänta. Tills jag har tid och ork. Det är viktigare med sömn, vardag, skolan. Jag får ta det sedan, när jag har tid. 


Nu känns det som att jag har tid. Och ork. Kanske det är tillfälligt. Har nu haft sportlov och ledigt från skolan denna vecka. Varit ute och promenerat några gånger. Var på en 9 km:s promenad för några dagar sedan. Det var nog lite tungt efter en så lång paus. Men nu ska jag försöka få in träningen på mornarna, när det är ljusare. Och börja bygga opp konditionen sakta men säkert. Var i morse på en 3 km:s joggning och promenad. Det gick bra. Det var skönt och uppiggande. 


Det är nog bra med motion, och promenader. Men man måste ha energi för det. Är man utmattad, måste man vila. Få tillräckligt med sömn. Sedan kan man motionera. Och det gör gott. Då kan det ge energi. Och få positiva hälsoeffekter. Ifall man är utmattad, och börjar träna, motionera, så kan man bli ännu mera utmattad. Så man måste lyssna på sin kropp. Och vara varsam med sig själv. 


Ovido - Quiz & Flashcards